Äggen slut och påsken är inte över.

När han den lille inte var fullt så påpassad i morse passade han på att öppna kylskåpet och ljudlöst krossa 6 ägg. Storebrors kommentar var -Men mamma, du vet att man måste passa honom hela tiden. Nu är storebror på dagis och han den lille sover i vagnen på uteplatsen.

När storebror var lämnade på dagis körde jag in om frissan och fick luggen lite klippt. Inte lätt med han den lille som springer runt och ska dra ner precis allting. Sedan vidare till barnklädesaffären där jag köpte väst och tröja till han den lille. Storebror fick en ursnygg anorak i färgen beige/grön. Tyvärr fanns inte mössan som hörde till i rätt storlek. Efter inköpen var det vidare till min mormor som ville ha lite sällskap. Jag rekommenderar er inte att ta in små och livliga barn i gamla människors hem. Jag satt inte ner en sekund och han var på allt. Sen hör det till saken att jag nog har fått 2 otroligt vackra, underbara men otroligt livliga barn. Nu när mannen inte är hemma och man inte har någon form av avlösning så formligen stupar man i säng när barnen har lagt sig.

Nu ska jag gå och fixa lite lunch till mig själv. Blir något med räkor och vitlök. Sen ska jag till skolan och fortsätta med grupparbetet. Idag ska han den lille göra premiär på lärarhögskolan. Storebror ska till mormor och bada. Vänta förresten, mannens syster är doktorand på lärarhögskolan, hon kanske inte har något att göra och ställer upp som barnvakt till han den lille....Ha hahaha!

Ni som hinner...ut och gå i det underbara vädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback