Alla dessa regler som ingen förstår sig på

i alla fall inte jag. Skulle boka om våra biljetter till Stockholm idag eftersom vi inte kan åka det datum som vi redan bestämt. Detta gick ju inte alls eftersom vi hade den sortens biljetter och den sortens biljetter som var bokade innan just det datumet och klockslaget bla, bla, bla, bla. Jag slutade nog att lyssna när hon sa att det går inte. Vet inte riktigt  hur vi ska göra nu. Tåg är ju smidigast men vi får plötsligt betala nästan 2000 kr för den resan som från början var ett riktigt kap och kostade endast 700 kronor. Jag tyckte minsann att mannens jobb skulle stå för den biljett vi inte kunde få tillbaka pengarna för, men så enkelt är det nog inte.

Idag har jag tränat, fikat, städat, fått mycket trevliga nyheter och läst BAMSE tidningen för 4 1/2 åringen. Den tidningen är fortfarande lika bra som när jag var liten. Jag försöker att läsa minst 1 bok och dagen för honom, tycker att det är jätteviktigt att man läser för sina barn. 4 1/2 åringen älskar också att lyssna på ljudböcker. Jag köper gärna dessa till honom. I mataffären har de oftast 2 skivor för 99 kronor och det är det väl värt. Vill man sen ha lite andra böcker som Astrid Lindgrens mfl får man betala lite till och den gör jag gärna det också ,fast inte lika ofta.

Imorgon ska 4 1/2 årigen ha kompis med hem från dagis. Att leka är ju toppen! Det brukar gå rätt så vilt till men de har så fantastiskt roligt så det är det värt.

På söndag ska jag se GREASE i Malmö med mamma, lilles sambo och hennes mamma. Tyvärr så gick Måns vidare i melodifestivalen och medverkar i finalen på lördag så jag är tveksam till om han är med på söndag kl 14. Hoppas att hans stand-in är minst lika bra.

Jag är så sugen på att våren ska komma på riktigt så att vi kan göra i ordning i vår trädgård. Vi vill plantera en häck för att göra trädgården lite mer insynsskyddad, vi måste fylla igen en gammal oljetank, både för att det inte är speciellt snyggt att ha och för att vi snart måste besiktiga den ( Pappa HJÄLP!!!), vi vill lägga trädäck ute på vår uteplats, vi vill sedan stenlägga en liten halvmåne och göra ett trappsteg upp till uteplatsen ( Pappa HJÄLP!!!), sedan vill vi fälla några granar som står på tomten bakom garaget (Pappa HJÄLP!!!) sen vill vi lägga ut gräs på de ytor där det idag inte finns något gräs (Pappa HJÄLP!!!) Anledningen till att vi ber min pappa om hjälp är att han är duktigt, hjälpsam och att han tillsammans med en kollega har en anläggningsfirma, kanske kan man få lite bättre pris=) Vi måste även måla och göra vid våra fönster lite. Sedan ska jag och lille måla färdigt våra föräldrars hus...kommer inte ihåg varför vi nu ville göra det=)

Jag får inte glömma att jag vill ha upp mina blomsterlådor under fönsterna för snart kommer de...UTEBLOMMORNA!

HJÄLP!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback