Arbete pågick igår...

men mitt långa inlägg om dagens bortskämda ungdomar bara försvann ut i det tomma intet. Det var kanske inte meningen att det skulle komma med då. Vill bara kortfattat skriva att skäm inte bort era vuxna tonåringar, låt de blir vuxna och stå för sina egna misstag. Ni hjälper dem inte, ni stjälper dem. En sista sak till er som har tonåringar, uppfostra dem väl så att de blir välartade och servera ( eller köp inte ut) alkohol till ungdomar. Det är faktiskt så även om många inte tror det, dricker man hemma så dricker man dubbelt när man kommer ut. Det är faktiskt enkelt att bara säga NEJ!

Detta gäller inte alla tonåringar med föräldrar och tack du snälla tonåring som hjälpte mig med barnvagnen när jag skulle av bussen. Uppskattas alltid. Nu är jag verkligen en gammal tant men Jerry kommer alltid att vara MYCKET äldre än jag.

Idag har det städats, 4-åringen har klippt sig och fått grön färg i håret. Eftersom han var så duktig så fikade vi på ett närliggande fik. Sedan gjordes det lite inredningsfynd. Ett mycket snyggt träfat med salt, peppar  behållare och 2 ljushållare. Snyggt på köksbordet. När vi kom hem nattade vi han den lille i vagnen sen ut med 4-åringens cykel och tog en runda på 1h. Skönt!

Ikväll ska vi fira farens fördelsedag. Hörde rykten om att det skulle bli 3-rätters middag. Det ser vi fram emot.

Ändring i helgens schema, nyinlagd match på söndag vilket innebär att jag och mina 2 ständiga följeslagare själva får åka in till hem och villamässan. Jag blev verkligen glad när jag hörde detta, match lördag och söndag. Verkligen kul för mannen att han har ett sådant roligt fritidsintresse. Ska bli roligt när jag också kan komma och gå som jag vill...=)

Nu gråter han den lille, får inte komma in på 4-åringens rum.

Våren är här och fotbollssäsongen också! HURRA!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback