Detta tjat...

om hem och villamässan, vilken besvikelse. Eller ja, delvis en besvikelse. Avdelningen med trädgårdar var faktiskt ganska bra men övrigt gav inte så mycket. Möbler och inredning, nästan inget. Färgsättning mm, inget överhuvudtaget. Nu är det gjort och det kostade 130 kr per vuxen i inträde och 40 kr för att parkera bilen. Naturligtvis blev vi hungriga också så 70 kr x 3 på dagens lunch. Eftersom vädret var så vackert så tog vi en sväng ner till västra hamnen, vi var inte de enda som tänkte denna tanke.  Ett fint område som det säkert kostar att bo på.

Gårdagens spanska afton var utsökt. Förrätten bestod av serranoskinda fylld med getost och lindad med zuccini, varmrätten var en fantastiskt god fisksoppa med bland annat bröd och mandel som ingrediens och slutligten desserten som var färsk frukt (annanas, mango och kiwi) med en fantastiskt god vitchokladsås till. Man skulle, förklarade min bror för mig efteråt, doppa frukten i såsen men godisgris som man är så hällde jag såsen över min frukt. Ja, ja lika gott var det ändå och jag fick ju nästan lite mer sås på detta vis. Jag lyckades även förstöra ett armband som tillhör lillens sambo, bara genom att titta på det. Ska se om jag kan fixa ett nytt i veckan.

På vägen hem från Malmö idag och mycket på grund av det vackra vädret så bestämde vi oss för att grilla. Det blev karré med goda klyftpotatisar och en bearnaisås. MUMS!

Nu har jag och 4-åringen varit ute på en promenad, passerade videobutiken så det blev en hyrfilm och en påse godis. Detta ska jag nu efter att ha bytat om till lite mjukare kläder, avnjuta i soffan. Bara min förbannade huvudvärk kunde gå över.

Nu har den kommit...VÅREN!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback