Diskmaskin sökes!

Den person som renoverade vårt hus innan vi köpte tyckte inte att han behövde någon diskmaskin eller så hade han någon annan som diskade, vad vet jag? Disk efter 7 vuxna och 2 barn är nu diskad. Att det kan bli så mycket glas, tallrikar och övrigt tror man nästan inte. Vi ska skaffa en diskmaskin innan jag börjar jobba igen. Nu känns det som om jag kan diska när jag har en stund över under dagen, men diskmaskin ska vi ha.

Vi hade trevligt igår kväll. Mormor (som fick en stroke för 3 månader sedan) var med och åt som aldrig förr och verkade till att ha det bra. Kul! Hon går riktigt bra igen men är jätterädd för att ramla och det kan man förstå. Mormor fyller 80 år den 12 maj, det ska vi fira.

Nu ska jag gå och äta frukost med familjen, önskemål från mannen som brukar vara den mest osociala varelsen som finns på morgonen. Han har nog lite seperationsångest nu när han ska vara bort från familjen i en hel vecka=).

Sedan är det fotboll som gäller i vackra Sövde, det vill säga om vädret håller i sig. Pappa ska komma in om innan han sticker på fotboll och sätta upp våra blomsterlådor. Vi är inte så duktiga på att göra sådant själv. Tack pappa!

Kvällen blir lugn, god mat och kanske lite vin. Mannen ska väl tvätta och springa runt och leta efter saker som han ska ha med sig. Det här med att vara ute i god tid har han aldrig lärt sig=).

Puss på dig mannen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback