Intensiv dag

Skulle börjat morgonen med att träna men jag glömde att ställa klockan, kanske lite med vilje. Idag sov han den lille längre än oss andra, välling i sängen gör susen! Jag hade en förhoppning om att jag skulle hinna städa lite innan jag och han den lille skulle på hans första tandläkarbesök...men jag vet inte vad som hände. Jag ringde mamma, mormor, avbeställde resa till Skottland som mormor och vännina skulle åka på, ringde mormor igen för att berätta detta, ringde kyrkan för att höra hur länge musikalen Daniel varar på söndag ( ska ta med mormor dit) och plötsligt var klockan 9.30 och jag hade varken ätit frukost eller duschat. 9.55 satte jag han den lille på cykeln och full fart mot tandläkaren (tur att vi bara bor 1 minut därifrån). Hörde bakom mig hur 4 1/2 åringen stod på trappan, iklädd pyjamas, och skrek HEJDÅ! Mannen jobbade hemifrån idag så storebror behövde inte följa med till tandläkaren.

Fick lite information som man redan visste om barns tänder, godis och nappar. Under tiden vi var hos tandläkaren så envisades han den lille med att krypa omkring med en mugg i munnen och flåsade samtidigt. Till slut frågade t-läkaren om vi har hund hemma. Det har vi inte men det var nästan så att jag trodde det också.

Väl hemma igen så fick storebror klä på sig och sedan lekte vi en stund i trädgården. Snabbt in och fixa lunch till alla och sedan i bilen och iväg på besök på han den lilles kanske blivande dagis. Trevligt ställe men jag önskar att han kunde släppa blöjan under sommaren (skämt å sido) så att han fick börja på storebrors dagis. Höjdpunkten med besöket var när storebror buttert utbrister - Jag tycker han ska gå på grimstofflan ( ett annat dagis i byn som egentligen heter Grimstofta)

Hem igen och nu behövde han den lille verkligen sova middag. Välling och sedan somnade han som en ...ehh.., ja precis som HAN är faktiskt är, en baby. Nu kunde jag äntligen börja min lilla vårstädning. Storebror dammade på sitt rum, riktigt bra också. Jag letade intensivt efter fönsterputsmedlet men kunde inte hitta det. Testade med en trasa med citronajax....blev inte bra. Köpte något dunderputsmedel i affären sen, får prova det imorgon. När städningen sedan äntligen var klar så gick (storebror cyklade) hela familjen till affären för att handla fredagsmys. Storebrors tolkning av fredagsmys -Mycket godis å så litta kramar! Till middag blev det tortellini med ugnsgratinerade tomater och vitlöksbröd. Storebror fick välja sin kvällsmat och det blev oväntat =) korv och pasta.

Imorgon förmiddag ska det grävas i rabatten för på söndag ska det inköpas 90 stycken häckplantor som ska planteras. Storebror har en kompis som kommer och leker under förmiddagen. Mannen ska spela fotboll under eftermiddagen och jag ska förbereda maten till gästerna som kommer klockan 18. Det blir grillad kycklingfileer, potatisgratäng och sallad och något smarrigt till dessert. Mer konstigheter blir det inte eftersom en av gästerna är lite kräsen av sig. Han är inte kräsen på ett tråkigt sätt för han äter vad han blir serverad däremot eftersom man nu känner honom lite närmre (vad menar jag egentligen med lite närmre?=) så är det roligare att servera något som alla tycker om.

På söndag ska som sagt plantorna inhandlas och planteras, svärföräldrarna kommer och hjälper till.  Framåt eftermiddagen ska jag sedan hämta mormor för då bär det av emot kyrkan och musikalen Daniel i lejongropen.

Let´s dance och vi skrives på måndag igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback