Jag är trött men glad!

Detta underbara väder som vi har haft de senaste dagarna är så härligt. Att vara ute är så skönt och man är pigg fastän man är trött (?). Vi åkte till mamma efter vi hämtat storebror på dagis. Där blev vi bjudna på goda våfflor och sedan satt vi i den goa värmen i deras uterum och bara njöt. Han den lille sprang/kröp runt som en liten galning. Barnen badade sedan i mormor och moffors nya badkar.  Vi åkte in om mataffären när vi körde hem, inte bra att handla själv med 2 trötta barn. Till slut stod båda 2 och grät vid kassan och jag kände mig allt annat än lugn. Det hela ordnade sig och vi köpte fina och färgglada fjädrar till busken i trädgården. Väl hemma började vi kratta och städa lite i trädgården. Jag planterade de blommor jag köpte när jag var ute med min mormor. Härligt med trädgård. Jag vet att jag har sagt det förut men vi trivs så bra i vårt lilla hus och med vår lilla trädgård.

Nytt för i år är att vi nu efter många år utan trädgård slipper gå runt och känna lukten av grillarna som tänds lagom efter att gräsmattan är klippt på lördagkvällen. Nu kan vi själv klippa gräsmattan och sätta igång grillen. Sänder en hälsning till min fd kollega...vi har redan grillat säkert 10 gånger i år. Vi får nog lugna ner oss lite så att vi inte tröttnar.

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Måste erkänna att nu får gärna mannen komma hem igen. Ska bli kul att se honom igen men framförallt, lite hjälp med barnen hade inte varit fel. Fredag morgon är han åter i hemmet, ja några timmar i alla fall för sedan ska han jobba. Fredag kväll...då ska jag nog gå och lägga mig tidigt och kanske få sova hela natten, det har mannen lovat.

Kommentarer
Postat av: ex-kollegan Anna

Aha, 10 grillgånger redan!? Vi ligger klart efter! Jag satsar på premiär när mannen har möjlighet att komma hem från jobbet INNAN 18... Jag behöver nog lite tips, för vi lider ofta av skörbjugg när grillsäsongen är över. Same same, but different.

Jag är också gräsänka ikväll och har lånat ut mannen på händigt köksuppdrag till bekanta - som om vi inte har nog med vårt eget. Har kokt ett stort lass kikärter för infrysning, beställt böcker på Bokus och sitter nu och ugglar framför datorn. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback