Jaha, då sitter man här...

alldeles ensam. Han den lille sover och storebror ligger i sin säng och väntar på att mamma ska arbeta färdigt så att han kan lägga sig i pappas säng -Den är ju tom ändå! Har fått några sms från mannen. Det första innehöll en fråga -Vad har jag för PIN-kod till min nya telefon? Stängde av den på planet och kom sedan på när vi landat att jag inte kan den. Jag fick leta fram den när jag kom hem. Sista jag hörde ifrån honom ville han bara meddela att han precis åkt rodel.

Vi har haft en trevlig dag hos föräldrarna. Storebror har följt med moffor hela tiden. Han kom med användbara tips under renoveringen av badrummet. När sedan badkaret varit användbart i ca 1 minut då stod storebror spritt nken på golvet och hoppade i karet. Bara att fylla på vatten då.

Jag, mamma och han den lille gick en skön promenad kring Vombsjön, då jag plötsligt fick en idé. Alla dessa vita fina pinnar som slipats rena av vattnet skulle nog kunna blir något snyggt i vår trädgård. Sagt och gjort ,jag började samla och lägga under barnvagnen. En"pinne"mätte storleken av ett mindre träd när jag väl trängt in den under vagnen. Den fick läggas tillbaka igen. Vet inte riktigt vad jag ska göra med alla dessa fina vita pinnar som jag samlade på mig. Vi får väl se!

Nu ska jag snart krypa ner i sängen. Om storebror fortfarande är vaken så kan han få ligga i pappas säng inatt. Jag som alltid kan somna var som helst och när som helst har lite svårare för detta när jag är ensam vuxen i huset. Lånade pappas DVD-box med Sällskapsresanfilmerna. Blir nog en sådan på dvd:n i sovrummet.

Sov sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback