Motion

Att inte alla människor motionerar har jag svårt att förstå. Det är roligt, skönt, avslappnande, man blir pigg och får massa med energi och till på köpet så är det väldigt bra för den lilla eller stora kroppen. Idag efter lämningen på dagis blev det en rask promenad på 1 1/2h i det sköna vädret. Det viktiga för mig är att variera min träning. Imorgon kl 07 är det spinning som gäller igen. Härligt sätt att starta morgonen på!

Däremot när jag idag var ute på min promenad så passerade jag min gamla högstadieskola och kom då att tänka på gymnastiken som vi hade under de 3 åren vi gick där. Våra lektioner utgick helt och hållet från att vi alla var bollintresserade. Alla sorters bollspel skulle vi genomlida. Det skulle spelas turneringar mm. Vår klass hamnade alltid på B-sidan och vår gymnastiklärare skämdes för oss. Jag tyckte inte alls om den gymnastik vi hade under dessa 3 år, det innehöll ju BARA bollsporter, bortsett från 1 ggr per termin när vi fick ha gymnastik till musik. Tur att det blev lite mer varierat när man kom till gymnasiet. Jag började egentligen inte träna på riktgt förrän jag träffade min man för sådär 9 år sedan.  Han spelade fotboll och handboll och ja, jag fick ju göra nåt, så det blev aerobic mm. Som mest tränade jag 6 dagar i veckan men den tiden har jag inte riktigt idag

Nu skriker han den lille ifrån sängen, dags att köra till dagis, sedan mormor, sedan skolan, sedan mormor och sedan hemZzzzzzzzz!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback