När ska man få sova?

Jag har alltid tyckt att våra barn sover bra men som allting annat så går det också i vågor. Just nu är de inne i en period när han den lille äter på natten igen och vakner för morgonen gärna vid 5-tiden. Sedan vid 6-tiden är han så högljudd att han väcker storebror också och då är det kört! Han kommer inrusande med nallar, täcke och kudde och skriker -Nu kommer storebror!!! Visst är det mysigt att ligga i sängen allihop men ibland hade det varit så skönt att bara få sova. Det enda positiva med att jobba på lördagnatten är att mannen tar barnen när de vaknar och jag kan ligga och sova hur länge som helst, eller rättare sagt så länge som samvetet tillåter och det brukar bli till ca 10, men skönt är det.

Frukosten är avklarade nu ska barnen snart ta på sig kläderna och sedan ska vi cykla till dagis. Vi gjorde en runda på 1 1/2 h igår kväll när mannen åkte till träningen. Skönt att komma ut och röra på sig och få ännu  mer frisk luft.

I eftermiddag (jag har slutat kalla det kvällskurs som den ska heta eftersom den börjar redan 16.15) ska jag till Malmö och skolan igen. Mormor ställer upp(TACK!) och passar barnen. De tycker om att vara hos mormor så det funkar jättebra. Mannen måste träna fotboll efter jobbet ikväll så det blir ev jag som hämtar dem hos mormor också.

Nu ska jag försöka komma in på min mail igen, det är den 15:e idag, ska maila in den avlästa elmätarställningen till teknik och fastighet på kommunkontoret. Detta för att slippa hemska räkningar när kommunen kommer för att läsa av elen. På detta vis har vi själva koll också.

The Ark den 3 Maj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback