Nu har han åkt!

Mannen lämnade hemmet 06.15 i morse för att först hämta upp 2 kollegor och sedan vidare till Svågertorp där bilen parkeras och bussen mot Kastrup väntar. SAS-flyget mot Österrike (kommer inte ihåg riktigt vart i Österrike de skulle) skulle lyfta 10.45 (tror jag). En fullspäckad vecka med massor av roligheter väntar för honom och här hemma kommer han att vara saknad, av alla. En vecka går fort som tur är=)

Jag och barnen sov riktigt länge idag. 9.30 den nya tiden men egentligen inte så länge. Storebror har någon gång under natten smugit sig in och lagt sig i vår säng nere vid våra fötter. Jag har inte märkt någonting och det kan jag nästan säkert säga att mannen inte heller har.

Mannens fotbollslag slog igår ut kommunens "bästa" lag. De har kanske bytt titel nu!!!. Kul var det i alla fall. Efter matchen hjälpte min pappa oss med blomsterlådorna. Det blev snyggt. Nu får gärna sommarplantorna börja komma så ska vi plantera fantastiska arrangemang. Han den lille gick/kröp i trädgården för att upptäcka hur den ser ut. Han kom tillbaka med munnen full av ...sniglar! FY!!! Han blev tokig när jag tog ut dem ur munnen. Smakade tydligen gott.

Idag ska vi köra till mina föräldrar. Köpa med oss lite nya goda bullar ska vi ockå göra. Eftersom det är en sådan vacker vårdag ska jag, barnen och mamma köra ner till sjön och gå en runda. Härligt! Min pappa håller på med att slutföra renoveringen av deras badrum. Snart ska de börja med att bygga sin vinterträdgård eller vad man ska kalla det. Ett rum som byggs till huset, ett "innerum" med glasparti och dörrar. Blir säkert mycket snyggt! Vi väntar på att få riva deras uterum, vi ska få golvet och lägga som golv på vår uteplats.

Nu får vi klä på oss, äta frukost och bege oss.

Trevlig söndag och puss på dig mannen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback