Nu har han ont!

Sprutan han den lille fick i morse börjar ge sig till känna nu. Han är alldeles svullen och varm på det lilla benet där D.S stack honom. Tårarna rinner och det gör ont. Jag får inte hålla på det lilla benet. Han fick en alvedon och en extra välling och sedan somnade han. Storebror satt brevid mig i soffan och väntade på att han den lille skulle somna. Vi skulle läsa, som vanligt, läsa 2 böcker innan det var dags för honom att somna. Vi hann inte läsa några böcker ikväll. Han somnade innan han den lille. Måste ha varit cykelturen nu ikväll som tog knäcken på honom.

Storebror satt vid middagsbordet idag och funderade. Till slut sa han -Mamma, (kompis namn) sa håll käften till (annan kompis namn). Jaha, sa både jag och mannen. Storebror fortsatte -Ville bara att ni skulle veta att dom säger så ibland på dagis. Som förälder säger man då -Du säger väl inte så, för du vet att man inte är någon snäll kompis då? Naturligtvis är vi inte helt naiva när det gäller vår son utan vet att det säkert slinker ur sådana saker ur hans mun också. Det viktigt är, tycker jag, att man visar att det inte är bra.  Han hade ett litet psykbryt förra veckan då jag bad honom att bära sina gummistövlar till bilen ( vi var hos mormor). Storebror skulle då rakt inte bära några gummistövlar till bilen, han surade rejält. Jag sa till honom att jag sitter i bilen och väntar och du kommer ut med dina stövlar. Hör hur han kommer springandes bakom mig och slänger fram sina gummistövlar med repliken -Här har du dina jävla gummistövlar! Jaha, vad säger man då!?=)

Mannen spelar match, barnen sover och jag ska färdigställa min läslogg. Tog en liten paus nu men den är snart färdig. Jag skriver om giraffspråket, nyfikna?!, googla på det.

Undrar hur det är med min lilla vän som är i Sydafrika? När kommer hon hem?

FIck tips om en jättebra låt idag, I´m yours med Jason Mraz. Superbra!

På söndag åker mannen till Österrike med jobbet. De ska ha konferens men får 1 skiddag med allt betalt. Snällt! Jag har naturligtvis fullt upp i skolan denna vecka så mormor har lovat att hjälpa till lite. Vad hade man gjort utan sina föräldrar? 

Nu fortsätter jag med girafferna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback