Ont, jag har ont!

Jag har träningsvärk, AJ! Tränade aerobic intervall med styrka igår kl 18. Idag kl 07 tränade jag spinning och nu har jag ont. Att gå i rask takt tar tydligen inte på samma ställen på kroppen som ovanstående träning gör. Men jag måste tillägga att det känns riktigt skönt och igår när jag lämnade gymmet tänkte jag för mig själv att detta är så förbannat roligt och det känns så bra när man har gjort det. Ska faktiskt inte bara skylle på att jag har varit lat när det gäller mina besök de senaste månaderna på gymmet. Mannens fotboll tar ganska mycket tid och lite tid tillsammans som familj vill man ju också ha.

Idag har 4 1/2 åringen varit på dagis. Jag och han den lille passade på att veckohandla, städa lite, fika lite, gosa lite, köpa 30-års present till på lördag och hälsa på min mormor. Vi hämtade 4 1/2 åringen på dagis kl 14 och han var lite frusen och ganska mycket smutsig så han fick ta sig ett härligt bad. Sedan fikade vi och nu spelar han "Super Mario Bros", favoritspelet.

Mannen är på väg hem och har haft en lyckad dag på jobbet. Dock är han skadad i sitt knä så kvällens fotbollsmatch kan han inte medverka i. Jag skulle egentligen till skolan, en kille som forskar om något för honom intressant ämne skulle komma och föreläsa. Det är verkligen tråkigt att lyssna på forskare, de verkar så insnöade och lever med sina undersökningar, enkäter och böcker dygnet runt. De jobbar alltid, har skitdålig lön och kan inte prata om något annat...men, det låter ju nästan som mitt blivande yrke...lärare! För att gardera mig vill jag tillägga att det säkert bara är de forskare som jag har träffat som är insnöade, alla andra är säkert väldigt intressanta att lyssna på=)

Nu ska jag gå och förbereda kvällens middag, risotto med parmesan, sparris och svamp. Kanske en bönsallad till. Köpte Bonniers kokbok på bokrean, superbra bok!

Det blir träning imorgon klockan 07.00 också!

AJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback