Stackars liten!

Han den lille har ännu en natt haft ont i sina öron, man kan ju undra när amimox ska börja fungera.  Till slut somnade han och sov gott tills mannens klocka började ringa igen och vart var då mannen, jo i duschen. Gissa om jag blev lite galen. Hela familjen vaknade och klockan var 06.20. Hade hoppats få sova lite längre.

Idag mellan 8-9 ska vår husläkare ringa. Storebror har väldigt ont i sina ben och det ofta, kan ibland inte gå ordentligt. Dessutom dricker han kopiösa mängder vatten. Vi vill bara kolla upp så att allt är ok. Just nu sitter han och tittar på morgonbarnprogrammen. Skönt att vara ledig och ligga och slappa i soffan iklädd pyjamas.

På dagens agenda står det städning, handla och laga mat inför kvällen. Barnen ska också få sitt lekande. Ikväll blir vi 7 vuxna  och 2 barn till middagen. Efter många funderingar hit och dit har jag bestämt mig för vad vi ska äta. Det blir ingen överraskning för de har alla ätit detta förr hos oss men de tyckte om det så då funkar det.

Jag gillar faktiskt att städa vårt hus. Låter kanske konstigt i vissa öron men det är så skönt när det är gjort och det ger mig en inre tillredställelse att får det rent (är jag knäpp?). Städar hela huset helt inklusive allt 1 gång per vecka. Dammsugar huset helt ca 2 gånger per vecka. Städar toaletter med allt vad det innebär 2 gånger i veckan. Dammsuga kök och hall gör man dagligen. Det tar ingen tid och det är nästan lite terapi=)

Imorgon ska mannen spela boll. Storebror ska ev. ha med sig en kompis när vi åker för att titta. Det vill säga om det är bra väder annars stannar vi hemma. Eftermiddag och kväll blir lugn och skön, hoppas jag. Tidigt söndag morgon sticker mannen mot Svågertorp för att hoppa på bussen mot Kastrup sedan bär det av mot Alperna. På onsdag har de skiddag och så ni som är lite avundsjuka kan ju tänka på honom då. Det ska tydligen vara helt underbart väder där nere. Härligt! De ska jobba också. Varje morgon klockan 7 är det morgongymnastik sedan är dagen fullspäckad med spännande saker.

Veckan som kommer innehåller mycket skolarbete för min del. Ska träffa gruppen 3 kvällar i följd.


FInt väder?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback