Storebror som inte gillar att vara stilla och bli fotograferad

DSC00107.JPG 
Dagen började mycket bra, drack en knorr vie och sedan i med lurarna i öronen, gick en snabb och skön morgonpromenad. Väl hemma igen gjorde jag mig en smoothie med hallon, blåbär och mango. Gott! Sedan var det bara att springa in i duschen för klockan 11 var det avfärd mot Ystad. Klockan 12 började matchen. Kusinens lilla tjej var med vilket storebror tyckte var toppen. De lekte och spelade fotboll hela tiden. Min mamma hade fixat kaffe och lite goda kakor och svägerskan hade gjort räk och sparrispaj och till detta avnjöt vi hennes mormors hembakade bullar.

Resten av dagen har spenderats i trädgården och på vår uteplats. En liten avstickare till affären och samtidigt fick storebror cykla av sig lite också. I trädgården står det även ett prydligt fotbollsmål som storebror fick i julklapp. Det  har redan gjorts några mål i det, men självklart så är det ju alltid storebror som vinner=)

Nu står mannen i köket och förbereder en middag som nog inte går av för hackor. Sedan han började sitt nya jobb har passionen för mat åter väckts till liv. Han får mycket tips av företagets kock och de provsmakar hela tiden och dessutom har vi förrådet fyllt med spännande produkter. Jag vet inte riktigt vad det blir men en sak vet jag, det blir ryggbiff till varmrätt och den ligger i skrivandets stund på grillen. Mmmmmmmmm! Det doftar ljuvligt.

När eftermiddagssolen sken och värmde gott på vår uteplats så satt storebror brevid mig i soffan. Han hade precis cyklat och sedan spelat lite fotboll. -Mamma, jag måste ringa till mormor och berätta hur underbart skönt vi har det. Hon och moffor måste ju också äta ute. Sötnos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback