Tidningar och psykbryt!

Jag har så många tidningar för tillfället så jag hinner inte läsa dem. Köpte 3 nya inredningstidningar igår på mässan och fick en ny "Allt i hemmet" i postlådan i dag. Ett ganska angenämt problem, jag borde läsa kurslitteraturen istället men den är faktiskt inte lika rolig.

Fick min första respons idag på min läslogg som tillhör distanskursen. Trevliga ord, alltid kul!

Idag har vi varit ute och cyklat för ovanlighetens skull. 4 1/2 åringen fick ett totalt psyk-bryt, ny trots på gång. Jag vill hålla i honom när vi cyklar nära trafiken eftersom han inte är helt säker i sin cykling. Detta fick jag inte, men naturligtvid gjorde jag det ändå. Han blev GALEN! Slängde sig på vägen, skrek : Jag hatar dig mamma och jag känner dig inte heller. Den pedagogiska mamman (=))kontrade med -Om du inte känner mig varför kallar du mig då mamma?!. Han skulle få nya gympaskor och detta inköpet gick bra tills vi skulle gå ut ur affären då han vägrar att hålla upp dörren till mig som körde han den lille i barnvagn. 4 1/2 åringen ställer sig utanför dörren börjar räcka tunga - Na na na na na, du kan inte komma ut. Det slutar med att det snälla affärsbiträdet hjälper till med dörren. 4 1/2 åringen ler nöjt. Nästa stopp, apoteket, väl inne ser han att en stor och haltandes man är på väg in och ska sätta sig i den enda stolen som är ledig inne på apoteket. Vad gör 4 1/2 åringen då, jo han nästan fäller mannen för att han ska ha stolen och sitta i, han är ju så trött i benen. Gissa vilken mamma som snabbt var framme och ryckte upp 4 1/2 åringen ur stolen? ( 4 1/2 ÅRINGEN BRUKAR INTE BETE SIG PÅ DETTA VIS OCH JAG KAN BARA SKYLLA PÅ TROTS!!!)

Slutligen bar jag cykel, barnvagn och 2 barn hela vägen hem från centrum. Då hade 4 1/2 åringen fått ett bryt till och spottat lite lätt på mig, hans cykel hade ( med min hjälp) varit nere i en soptunna och vändt ( jag var irriterad). När han sedan går skrikandes brevid sin mamma som håller honom hårt i handen så stoppas vi av ett par som frågar varför denna lilla kille är ledsen. Jag kan bara säga att den blicken de fick av oss båda var nog lite väl ond.

Nu är vi vänner igen men jag vet att snart väntar nästa psyk-bryt runt hörnan!

Hur många olika trotsåldrar finns det egentligen?

Kl 18 ska jag träna aerobic intensiv, härligt!

Kommentarer
Postat av: Någons mormor

Trots, säger de lärde är en eel av barns utvecklning. Jovisst men när man står där med ett barn som över huvudtaget inte lyssnar och gör precis tvärt emot vad man säger är man färdig att sälja till första bästa som passerar. Men visst är det härligt när man sedan blir vänner igen även om man vet att nya duster kommer. Trots brukar vara till 20årsåldern(talar av egen erfarenhet) så håll ut, det kommer många tårar och skrik men också många kramar och pussar längs vägen.

2007-03-06 @ 10:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback