Träden är fällda och våren är kommen!

Idag har jag och barnen varit ute i trädgården från 10.00 till 18.30. Vi var iväg en liten runda och handlade blommor till ytterkrukorna men annars har hela dagen spenderats i trädgården. Helt fantastiskt skönt! Vi har planterat, krattat och mycket mer. Framåt eftermiddagen kom barnens farmor så då fikade vi på vår uteplats. När klockan sedan var 17.00 kom min pappa med sitt släp så då slängde vi i allt ris som låg i trädgården och sedan var det fram med motorsågen och träden fälldes. Allt detta körde mannen och pappa sedan ner till tippen. Bra jobbat! Ska bli kul att se resultatet imorgon när det ljusnar. Båda barnen slocknade när de fått sin middag och sitt bad. Hoppas de sover skönt efter att ha varit ute en hel dag i det underbara vädret som det har varit idag. Han den lille kanske får lite ont i magen eftersom en del jord hamnade i hans mun.

Igår såg jag GREASE på Nöjesteatern i Malmö. Mycket bra...men med Måns hade det nog varit lite bättre.

30- års festen var topppen. Trevliga människor och trevligt arrangemang. Eftersom "grisen" medverkar i ett band så är det självklart att det blir mycket gitarr och sång och det är verkligen kul.

Idag blev det pizza för oss vuxna till middag. Hade inte hunnit handla någon mat och när mannen väl kom tillbaka från tippen hade nog ingen av oss egentligen någon lust att laga mat så det blev "hämtemat".

Sitter nu och väntar på ER (cityakuten), alltid lika bra tycker jag.

Sov gott för det kommer jag att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback