Yrket jag inte skulle vilja ha är...

bibliotekarie, men det är tur att det är någon som vill bli det. Har precis kommit hem från biblioteket och man får verkligen jättebra hjälp och många tips när man pratar och får hjälp ut av en bibliotekarie. De sitter där vid sina skrivbord och ser så tråkiga ut men när man väl går fram och pratar med dem så lyser de upp och visar på en oerhörd kunskap om det mesta, mycket gällande böcker naturligtvis. Tack för hjälpen!

Storebror fick sin cykelrunda, lånade nya böcker och en liten stund med Pippi Långstrump spelet. Jag fick den hjälp jag behövde samt låna böcker till vårt projektarbete i skolan.

Nu kommer snart mannen hem och dags för mig att färdigställa läsloggen om giraffspråket. Har redan skrivit en sida, hann med detta  när han den lille sov i 2 timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback