A hjärta W



Igår hade  Storebror en av sina första lekkamrater här på lekbesök. En tjej som jag  här kallar A. De går på samma dagis och lekte,hade roligt och busade i flera timmar. De skrattade med varandra, verkligen från hjärtat. Det var härligt att se.

Det var längesedan A och Storebror lekte men igår morse ringde A och ville leka. Jag hade hört Storebror nämna att A och han hade pratat på dagis om att de ville leka.

A hade sagt till sin mamma att hon ville leka med Storebror för att han var så snäll, tog hand om henne och slog henne inte ( mer sådant vill en mamma höra=)

Efter några timmars lek hoppade barnen på cyklarna och vi begav oss ner i byn för att handla mjukglass. Vi satt i solen och åt glass, när sedan glassen var slut och A skulle slänga sin bägare fick jag tydliga och klara bevis på att tjejer har killar i sitt grepp redan i tidig ålder.

A går fram till soptunnan med bägare och servetter i handen. Väl framme vid soptunnan upptäcker hon att hon inte själv kan öppna den för hon har inga händer lediga varpå hon säger till Storebror:

 A: Du, skulle du kunna tänka dig att hjälpa mig och öppna här eller, du ser väl att jag har händerna fulla!

Storebror lämnar glassen och springer fram till soptunnan

Storebror: Visst, jag kommer. Jag springer!

Roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback