Ägg och bacon för maken...

och extra plats i sängen för mig.

Mannen ringde i eftermiddags och meddelade att han inte kommer hem ikväll, tog in på Marina Plaza i Helsingborg. Är  där på kurs med
jobbet.  Eftersom han skulle vara åter i Helsingborg tidigt imorgon var det knappt lönt att köra hem då kursen skulle avslutas sent ikväll.

Idag har jag varit och inhandlat ännu en gjuten kruka till min stensättning på framsidan av huset. Hittade en kruka med oregano som jag inte kunde motstå, även den åkte ner i min påse.

Storebror har varit hos grannkillen och lekt nu i eftermiddags, han tyckte att han förtjänade en lekstund eftersom han varit med mig i skolan några timmar. Det gick bra, båda barnen var jätteduktigta. Storebror var väldigt uppspelt över den väldiga utsikten som man har från lärarhögskolans bibliotek (Orkanen). Hav, lastbilar och stora båter imponerade på honom.

Idag under middagen satt Storebror och pratade om alla han skulle bjuda på sitt kalas. Detta diskuteras dagligen fastän den stora dagen inte är förrän den 12 september.  Han skulle inte bjuda några tjejer, kanske bara de han gillade.

Mamma: Vilka gillar du då?

Storebror: Det är hemligt och nu slutar vi att prata om det

Mamma: Men du kan säga det om du vill men du behöver inte.

Storebror: Du kan gissa!

Mamma:(säger de namn på flickor som Storebror känner)

Storebror: Nä, ingen av dem (lätt röd i huvudet)

Mamma: Då vet jag inte...det kanske är mamma du giller?=)

Storebror: Ja, precis så är det. Det är dig jag gillar, min söta lilla mamma!


Mamma blev jätteglad, men åter en gång undrar mamma om Storebror menar vad han säger eller om han vill komma ifrån det egentliga ämnet och vet precis hur han ska stoppa mamma och samtidigt göra henne glad.

På lördag fyller min mormor 80 år. Dagen till ära så bjuder mormor på middag på vårt fina gästgivferi här i Sjöbo. Det ska bli trevligt och säkert jättegott.

Dagens: Visst är det tur att det finns så många variationer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback