Att det kan vara så skönt...

att gå i sin egen trädgård och vattna blommorna när solen har gått ner.  Det känns fräscht och nyttigt att ge blommorna kallt och rent vatten så att de kan klara sig mot morgondagens heta solstrålar som jag hoppas att det blir.

Vi njuter i fulla drag ut av vårt trädäck. Idag har det varit fullt med leksaker därute, barnen har lekt och haft roligt. Det känns verkligen som ett extra rum.

Kvällens måltid som jag delade med en kompis (mannen spelade fotboll) intogs ute på trädäckdet, även den knäckiga äppelpajen med vaniljsås avnjöts där ute.

Storebror  var hos grannkillen och lekte, de hade vattenkrig med de nyinköpta vattenpistolerna. Viggo tog en sen tupplur vilket innebar att nattsömnen infann sig något senare än vanligt.

Jag sitter fortfarande och dagdrömmer lite då och då om gårdagens upplevelse...The Ark...Ola Salo. Deras nya skiva har jag spelat många gånger idag. Storebror gillar den också och Viggo dansar till allt som där är lite bas och takt i.

Imorgon har jag åter funderingar på att hämta hem sten hos mina föräldrar. Min pappa med kompanjon var här tidigare ikväll och lämnade av 10 rullar gräs, vi behövde lite extra.  Vi fick även stora byastensblock till trappan ner från uteplatsen.


Natti, natti!


Kommentarer
Postat av: Dr S

Vad härligt ni verkar ha det.
Ark är bra. Skulle gärna sett dem på den där klubben.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback