Dirty Dancing

Om det var 20 år sedan filmen Dirty Dancing kom ut så innebär det att jag var 10 år när filmen kom. Jag älskade denna film, musiken och Patrick!!! Huuu, vad jag och alla mina tjejkompisar var förälskade i denne man som faktiskt idag är lika gammal som min mamma...hmm, men det kan han ju absolut inte ha varit då=)

Min kusin och jag fick skjuts ner till Sjöbos biograf ( vi bodde utanför Sjöbo) för att vi skulle se den nya filmen Dirty Dancing. Vi grät nästan när gick därifrån för att vi blev så förälskade ( på tal om förälskade så våra gäster idag, kompis med sambo såg så nyförälskade och söta ut, härligt!)

Min pappa körde mig och mina kompisar in till Malmö för att vi skulle få se filmen ännu en gång. Han sov hela filmen rakt igenom. När vi sedan skulle hämta bilen i parkeringshuset i närheten var det låst så att vi fick ringa en vakt som tog 600 kr för att öppna garaget...gissa om pappa var glad.

När jag fyllde år och filmen hade kommit ut på video så hade mina föräldrar kopierat filmen (olagligt!!!) så jag fick den i födelsedagspresent, en av mina bästa presenter.

För några år sedan sålde de ut filmen på cdon.com för 29 kr för en DVD-film. Jag köpte den men plasten är fortfarande kvar, har inte sett den...än!!!




Kommentarer
Postat av: Anna

Dirty Dancing har fått många fina omdömen på senaste tiden. Även om den har många år på nacken anses den vara ett ypperligt sexualuppvaknande för unga flickor - upptäckten och kontrollen av den egna kroppen samt övergången från flicka till kvinna. Den har tydligen så många bra sekvenser ur just detta perspektiv och det är säkert därför den var sanslöst populär.
Jag hade den också på VHS (sliten nu), den står fortfarande tillsammans med Sound of Music, med handskriven titellapp på hyllan i rollen av de filmreliker som absolut inte får kasseras.
Vi kanske skulle ha en "Baby-get together" en kväll!?

Postat av: Sara

Ja! Jag har LP-skivorna med filmmusiken också. T-tröjan med Jonnhy och Baby dansandes på (bild) är kasserad sedan länge.
Ljuva minnen!

2007-05-27 @ 12:16:50
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se
Postat av: Anna

Du läste denna eller!?
http://sydsvenskan.se/kultur/article229531.ece

2007-05-28 @ 09:46:56
URL: http://familjenjensen.blogg.se
Postat av: Sara

När jag läste var inte hela artikeln utlagd. Men se att filmen var bra det visste jag men inte att den var så bra. Nu ska jag nog skicka iväg mannan en kväll och titta på Dirty Dancing ( han får gärna titta om han vill men säger sig inte gilla den, undrar varför?!)

2007-05-28 @ 10:36:25
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se
Postat av: Jenny

Den är bara så underbar! En klar favorit för mig :)

2007-05-30 @ 13:29:47
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback