Förvirrad "halvblondin" på besiktning

Vår Ford Focus skulle idag genomgå en kontrollbesiktning. Jag var ute i god tid och hade redan gjort alla de saker man kunde göra innan besiktning av bilen, kolla lampor mm. Väl framme i Ystad tog jag Viggo på armen och gick in till receptionen. Där stod jag och väntade ett bra tag innan jag såg maskinen som man själv kunde anmäla sig på. Sagt och gjort!

Jag tog fram varningstriangeln och satta fast alla bilbältena i sina hölster. Duktig! Att jag sedan stod och slet i reservdäcket för att jag trodde att varningstriangeln låg där under är en annan femma.

Det stod klart och tydligt att när mitt nummer kom på upp på skärmen skulla jag köra in i hallen och omedelbart stänga av bilen. Jag väntade, väntade och väntade på mitt nummer, det var nog fikapaus. Rätt som det var rullade en massa siffror på skärmen men ingen av dessa var något reg.nummer. F-N! Jag rusade in i hallen och hojtade något stressat att MITT nummer kommer inte upp och jag har ju inget nummer, var får man det!!!???

Killarna bara stirrade på mig tills en lugnt sa: - Ditt reg.nummer kommer upp snart, ta det lugnt och sätt dig i bilen.

Sen efter detta gick allt bra, bilen gick igenom och nu ska den säljas. VI har kommit fram till att vi inte behöver ha två stora bilar. En mindre och mannens Volvo räcker bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback