Hufvudstaden

På onsdag i nästa vecka ska vi packa in barn, kläder och oss själva i bilen och köra de många milen till Stockholm, men det är det värt för i Stockholm väntar J och S, det ska bli så kul att få träffa dem och bara umgås och ta det lugnt.

På fredag packas allt in i bilen igen ( måste vara hemma lördag för då är det match) och vårt första stopp blir Norrköping och Kolmården. Hela dagen ska tillbringas där så att barnen är trötta och sover hela vägen hem. Jag och mannen får turas om att köra. Är det klokt att det ska kosta nästan 800 kr för oss i inträde?!

Alltid trevligt att få komma iväg på en liten tur tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Anna

Barnfamiljer kanman verkligen tjäna pengar på. Vi kände samma sak när vi för något år sedan var på Astrid Lindgrens värld.

Loppan är dock billig i drift, det är nog vi föräldrar som ofta tycker att barnen ska stimuleras av sånt som kostar. Hon tycker allra bäst om att besöka korna, kalvarna, katterna, och några får hemma hos moster och morbror i Småland. Och så gillar hon att smyga runt i skogen och leta djurspår och deras bajs med sin far.

Fast, vi tänkte åka till Bakken, Djurparken, Tosselilla och Legoland... Klirr!

Postat av: Sara


Visst är det vi föräldrar som "luras" till att åka till alla dessa ställen men väl där gillar barnen det också, fastän de helt klart nöjer sig även med en enkel dag på stranden.

Legoland är roligt,men dyrt! Vad gör man inte för de små.

Jag kan rekommendera spontanbesök på Tivoli i CPH. Vi gjorde det en sommarkväll förra året. Ljummet, massor med karuseller,lampor, dyrt men roligt!

2007-05-11 @ 08:41:21
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se
Postat av: Anna

Ja, ifjol var vi både på Tivoli och Bakken. Jag måste dock erkänna att jag hellre åker till Bakken. Mer luft, mer grönt, bättre tempo för barn, större ytor och slappare känsla helt enkelt. På Tivoli blir jag lite stressad, men det har nog att göra med min lätta folk- och storstadsfobi.

2007-05-11 @ 09:14:35
URL: http://familjenjensen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback