Ibland går det bara inte

Storebror har lekt med grannkillen idag. Det har inte fungerat så bra denna dag. Tidigare när de har lekt har de kunnat springa in och ut, hoppa lite studsmatta, gunga, fotboll, data och leksaker. Idag när de har varit begränsade till att leka inomhus ( ingen av dem var sugen på att gå ut) så har det mest varit bråk och gnäll. Till slut blev det för mycket även för mig.

De fick en stor lektion i vad vänskap är och innebär. Jag får vara glad om de förstod hälften av de ord jag använde. Att lyssna på gnäll och bråk kan göra en tokig!

Efter pannkakslunchen gick det lite bättre och när sedan grannkillens mamma kom hem så  gick vi ut tillsammans, killarna på varsin cykel, Viggo i vagn och vi vuxna gående.

Dessa killar leker i vanliga fall jättebra men idag hade de väl båda en dålig dag och då tycker jag att det bara är till att avsluta och sen får det lekas mer en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback