Inga röda flaggor här

och ingen ska jag heller gå runt och bära på byn. Inom kort kommer vi att höra orkesterns trummor och blåsinstrument, då från trädgården inte på plats i tåget.

För 2 år sedan när vi bodde mitt inne i byn så hörde vi en söndagseftermiddag hur någon stod och skrek i megafoner utanför vårt hus. Det var ett helt gäng med folk från någon nazistisk rörelse. Kalla kårar kröp längs min rygg när de stod och skrek ut sitt budskap med den svenska flaggan i handen.  Ett fåtal stannade och lyssnade, mest ungdomar. Skrämmande! Har alla rätt att föra fram sitt budskap? Jag är lite tveksam, när man kränker någon annan männsika och går emot vår värdegrund så tycker jag inte att man lagligt borde få lov att stå på detta sätt, men kanske är det bra att folk får höra vilka idioter de är? Eller drar de med sig en massa genom att föra fram sitt korkade budskap? Okunskap föder rädsla.

Denna morgon var jag och en god vän ute och promenerade, mest för att kolla in de nybyggda husen som ligger utanför byn. Skönt med en avslappnad promenad för jag har träningsvärk efter min tur i skogen igår och den blir bara värre.

Valborgsfirandet var trevligt och precis lagom. Vi bröt upp klockan 12 men de andra fortsatte säkert fram till småtimmarna.

Idag blir det en lugn dag, kanske en skogpromenad och sedan en god middag på det.

Dagens: Ilska lönar sig inte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback