Lugnet före stormen

Just nu sover mina små sötnosar, mannen är på väg till jobbet och jag sitter här och försöker skriva ljudlöst eftersom Viggo sover i vår säng och våra skrivbord är i vårt sovrum.

Jag har just fyllt i och accepterat Viggos dagisplacering. De vill även att jag ska lämna in ett schema. Hur ska jag nu i maj månad veta hur vi går i skolan/jobbar i september månad? Mannen vet inte från vecka till vecka hur hans arbetsdagar ser ut och själv får jag bara acceptera att högskolan skickar ut sina schema ca 1 vecka innan kursstart ( har varit på dem flera gånger och påpekat att det är svårt för oss med barn att kunna lämna ett schema som förskolan kräver långt innan terminsstart)

Mannen ska träna tisdag, onsdag och torsdag kväll. På fredag har han match.  Jag måste avsluta min handlingsplan till kvällskursen. Blir att sitta några timmar ikväll när barnen sover.

Storebror ska ha kompis med hem från dagis, en riktig vilding, så eftermiddagen blir allt annat än lugn.

Nu är det lugnt och skönt, fåglarna kvittrar, hör kommunens gräsklippar långt bort, hör Viggos djupa andetag och snart kommer Storebror springande. En ny härlig dag är på väg att ta sin form.

Godmorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback