Nord, Syd och rötter

För att återkomma till filmer och sådan man gillade förr och kanske gillar nu. Jag gillade den amerikanska tv-serien Nord och Syd. Började säkert titta på den för att Patrik Swayze hade en av huvudrollerna men jag övergav honom för hans bäste vän, i serien kallad George.
DVD Drama, Nord och syd 1 (3-DVD/Box)

Under min tid som au-pair hos familjen Cohen i Northwood (strax utanför London) blev jag, om inte förr, en filmfantast. Pappan i familjen, gillade filmer och rekommenderade gärna dem och hyrde dem till mig. En film som jag för första gången såg när jag bodde hos familjen var Nyckeln till friheten, vilken film! En av mina favoriter.

När jag följde med familjen till Israel (Eilat) på semester satt jag på kvällarna och tittade på Rötter. Perfekt att vara barnvakt  och samtidigt få lov att titta på en bra serie. Pappan i familjen hade spelat in alla avsnitten till mig och tog med dem och den bärbara DVD så att jag kunde titta på dem.

Vi bodde på ett lyxhotell, liknande ett slott. Det jag minns bäst var att det på hotellets tv fanns en filmkanal. Här såg jag för första gången Broarna i Madison County. Jag har väl aldrig innan eller efter gråtit så till en film. Ryser fortfarande när jag tänker på den.

Poster - Broarna i Madison County

Tror nästan att jag ska ha några filmkvällar i sommar. Tittar ju nästan inte på TV nu längre så det kan jag väl vara värd.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Sockerbullen. Kul att du tittat in på min blogg. Angående pilasterhyllan så borde den finnas på de flesta större möbelaffärer men dom brukar vara svindyra . Typ 3000kr. jag ska kolla in din blogg mera i mrogon. klockan är för mycket nu. Ha´de.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback