Plättkalas

Denna dag har verkligen varit en försmak av sommaren. Vi sov länge, åt frukost tillsammans och pratade under tiden, grannkillen ringde och ville leka, jag och Viggo åkte och handlade och sedan när vi kom tillbaka hade grannkillens mamma gjort plättar till oss allihopa. Plättar och fruktsallad är inte fy skam.

Det blev en lång fika med mycket prat för oss vuxna och lek för barnen. Grannkillen följde sedan med oss hem och när hans storasyster kom från skolan kom även hon över till oss. Barnen skrattade, hoppade, spelade boll och gjorde tricks på gungställningen. Själv gick jag in och ut för att fixa lite inför middagen som snart ska tillagas. Vågar knappt skriva det för folk tror kanske att vi är tokiga men vi ska grilla idag också. Daniels föräldrar kommer för att måtta till vår segelduk och jag tyckte att då kunde vi lika gärna bjuda dem på middag också så att de slapp fixa det själva.

Grannkillen och Storebror avslutade dagen med ett bad tillsammans i vårt badkar och nu ligger Storebror på soffan och slöar. Han är väldigt nära till att somna så att jag få kolla av honom lite då och då.

Till helgen ska vi eventuellt lägga byasten på vår blivande grillplats. Bror P ska hjälpa oss eftersom han har jobbat lite med pappa och är då nästan anläggare (enligt honom själv=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback