Tävla mot klockan

Oavsett när jag och barnen går upp på morgonen så kommer vi nästan alltid 5-10 minuter för sent till avtalad tid. Jag har kommit på att ju tidigare man går upp desto mer saker ,som man egentligen inte behöver göra, beslutar man sig för att göra. Går man upp senare och sedan har piskan i ryggen för att snabbt äta frukost, duscha, färdigställa barnen och plocka undan  i huset, då kommer man nästan alltid i tid men med andan i halsen och stressont i magen.

Jag tror jag föredrar att gå upp tidigare, hitta en massa extra sysslor som man försöker hinna med, vara 5-10 minuter sen och med resultatet att vi alla är lite lugnare och säkert får en bättre dag.

(har jag ett viktigt möte så är vi inte 5-10 minuter försenade)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback