Trädgård för nybörjare

Köpte en tidning igår med ovanstående titel, det är så härligt att sitta och drömma sig bort om hur fint vi ska göra i vår lilla trädgård (hus+ biyta 130 kvm, tomtyta 537 kvm) och när jag sedan vaknar bryskt inser jag att, F-N det tar ju flera år att anlägga en trädgård, det ska växa si och så länge, man ska klippa ner, plantera nytt, vänta lite, plantera igen. Jag vill ha min fina trädgård NU!!!

Reportage från Åbergs trädgårdar utanför Ystad, dit ska jag åka (x-kollegan A verkar ju lyrisk över detta ställe=)

HIttade just den soffan som jag vill ha på baksidan av vårt garage (svårt att förklara)

Jag vill ha en syrénbyske, den ska helst bli stor direkt.  Älskar doften av syrener, det påminner starkt om skolavslutningen och sommarlov. Fåglarnas kvitter, syréndoft, lite lätt regn det är skolavslutning för mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback