TV, inte för mig tack

Jag som tidigare verkligen har älskat att titta på TV tittar nästan aldrig på "dumburken" längre. Vår dator har tagit dennes plats. Istället för att gå och sätta mig i soffan och slötitta har  jag rusat in och satt mig framför datorn för att blogga, läsa andras bloggar, fynda, leta, undersöka...man kan ju göra allt i denna dator.

Igår när vi kom hem från svärföräldrarna bestämde jag mig för att inte sätta mig framför datorn utan att istället sätta mig i soffan och titta på TV. Fy, vad tråkigt det var! Jag gick och hämtade min nyinköpta trädgårdstidning och somnade med huvudet i denna istället.

Jag måste skärpa mig, i alla fall titta på nyheterna....fast man kan läsa dem på datorn också=)

Idag har jag åter igen varit stenläggare. Som tur var fick jag hjälpa av mannen med att bära sten och lägga ut stenmjöl. Allt går så mycket snabbare när man är två som hjälps åt. Barnen ville väldigt gärna också hjälpa till men det blev det genast lite mindre effektivt.

Kvällen har tillbringast med mina föräldrar som kom hit för att äta en tack för hjälpen  middag (gräs, trädäck, sten, plattor, mm). Middagen var god och vi avnjöt den ute på trädäcket.


Imorgon ska båda barnen följa med mig till skolan...intressant! Jag ska träffa några klasskamrater för att få lite hjälp och ge lite hjälp inför den stora handlingplanen som ska in om några veckor. Mycket jobb ligger framför mig och det ska blir skönt när vi har passerat terminsslutet.


Dagens:  När man är kär eller skuldsatt är det någon annan som har övertaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback